Demi Cinta | Dilema Cinta |

18 09 2008

demi cinta,kita sanggup wat apa saja…untuk mencapai kebahagiaan…janji x melintasi batas2 syarak…

ada yang bercinta demi kekayaan, ada yang bercinta kerna terpaksa, ada yang bercinta sebab nak menunjuk, ada jugak yang bercinta sebab dendam…

tapi, susah skali nak jumpe kerana cinta yang benar2 cinta…

bukan kerana nak menunjuk,bukan kerana kekayaan harta benda, bukan kerana dendam, bukan kerana apa2 je lah selain dari perasaan CINTA YANG SEBENAR2 ITU SENDIRI…

kenapa susah sangat nak dapat kan cinta sebenar zaman sekarang ni? kadang2 kite fikir kita dah jume die lah orang nya yang dinanti2 selama ini, tetapi di sebalik dia yang sebenar, ada sesuatu kegelapan…tapi, tidak semua yang sebegini…

sekarang, orang ramai kata…zaman dah berubah, dunia dah maju…dan ramai yang memperkotak-katikkan cinta yang suci yang diturunkan oleh Allah kepada manusia…mereka menyalahgunakan perkataan “cinta” itu sendiri untuk memperdayakan dan mengaburkan mata orang ramai…

mmg benar zaman dah berubah dan dunia sudah maju…tetapi, perasaan orang dan cinta itu sendiri tidak pernah berubah…Allah telah turunkan ia dan ia akan kekal buat selama2nya jika benar pada jalannya dan penggunaannya…

sebagai manusia yang hidup didunia ni, kenalah mencari cinta yang sebenar2nya…jika dah jumpa, kekalkan…buang ego…buang pra-sangka…buang benci…buang apa yang negatif…kerana, xkan kita nak menyakitkan hati dan perasaan pasangan masing2…mereka manusia juga…mempunyai perasaan yang sama macam kita juga…jgn mempermainkan mereka…mungkin permainan yang direka kita sendiri itu akan menghancurkan masa depan orang tersebut…

ya!!sungguh susah nak berjumpa dgn cinta sejati…mungkin hanya setelah berkahwin baru kita berjumpa dgnnya(tapi x semestinya bahagia juga selepas berkahwin…sebab tu ada masalah perceraian)…mmg hebat dugaan yang diturunkan oleh Allah untuk mengecapi cinta suci…sama2 kita bertawakal dan bersyukur dgn apa yang berada di sekeliling kita…wallahualam…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: