data kl – hosting dari kl

15 07 2008

semalam, aku tido agak lambat sgt la. tapi, x igt pukui bape. pikir kan ttg hosting dan domain baru utk awakas. x tahu nak pilih yang mana satu. hari ni ade meeting AWAKAS pukui 3 nanti…haih…menci woo…x bes meeting2 nih….bosan…ngantok!!!

anyway, mungkin yg menjadi pilihan hatiku ni guna hosting datakl.com. aku memilih pakej rm60 sebagai yg paling berbaloi utk menguruskan web awakas nanti. pakej ni menawarkan 2gb simpanan data, 25gb bandwidth, dan 1 domain berserta cpanel.

ini juga merupakan suggest dari kawan baik aku. mrpeco yang mmg sudah lama berkecimpung dalam dunia siber ni. byk mintak tunjuk ajar dari die…sob sob…

so far, kalau kenan permintaan hati aku ni time mesyuarat awakas nanti, kemungkinan besar banyak perubahan forum awakas yang telah aku buat bersama2 ngan mrpeco. mungkin akan diwujudkan portal. segala kos ditanggung poli. sonoknyee!!!

aku mmg teringin sgt nak tgk macam mana setting web yg berbayar. macam mana pengurusannya. setakat ni semua yang aku guna, semuanya free. macam blog ni, free hosting (wordpress) dan free sub domain (dot tk). mmg niat dihati nak upgrade blog ni kepada hosting dan domain sendirian berhad… tetapi,mungkin dgn pengalaman yg xcukup dan masa yg x mengizinkan membuatkan aku rasa kurang yakin nak berhijrah kepada yang baru. maybee some day.


Tindakan

Information

2 responses

16 07 2008
kak e

Salam… Sekadar mengambil kesempatan untuk mengucapkan HAPPY BIRTHDAY 2U!🙂

Semoga akan terus dilimpahi rahmati oleh NYA🙂

31 07 2008
cvb

sdf

Tinggalkan Jawapan

