Minyak dan Petronas

14 06 2008

Wahai warga Malaysia sekelian…. ..hebahkanlah cerita benar ini kpd rakan2 anda sekelian mengapa perlu boikot minyak petronas…. .
Sebenarnya semua warga malaysia kena tipu dengan dasar kenaikan harga minyak ni..baru2 ni kenaikan harga minyak sebanyak RM0.78.Tinggi tuuuuu.Mengapa kita perlu menaikkan harga minyak setinggi tuuuuuuu….
Haaaaaa ini lah yang warga malaysia tak tahu…. Sebenarnya kita ni duduk je Malaysia…tapi minyak yang kita cari gali kat trengganu dan Srawak tu, kita tak penah pakai pun…Minyak yang kita gali tu ialah minyak Gred A…Diulangi Minyak Gred A…….semua minyak tersebut dijual keseluruhannya keluar negara…jadi petronas telah beli pulak minyak gred C…Diulang Gred C…..untuk digunakan dimalaysia dan diletak logo Petronas…. dalam kajian oleh syarikat2 kereta yg bukan keta nasional, bahawa minyak petronas ini adalah minyak paling kotor sekali…maklumlah minyak gred C.
Minyak yang paling bersih adalah minyak Caltex @ Mobil/Esso @ Shell. Mengapa minyak tersebut lebih bersih??? Sebab minyak tersebut adalah dari gred B…Inilah yg rakyat malaysia tak tahu…kenaikan harga minyak disebabkan kenaikan harga minyak dunia yang dikawal oleh US yg mana setong hampir mencecah usd130.00..Semua orng tertanya-tanya mengapa kita negara peneluar minyak kena mengikut harga minyak dunia kan . Itu lah antara sebab2 nye…
Untuk pengetahuan anda semua…semasa kenaikan harga minyak dari RM 1.62 kepada RM1.92 anda pasti pernah menerima E-mail yang mengatakan “isilah minyak petronas ramai-ramai. Jika semua rakyat malaysia isi minyak petronas, harga minyak tidak akan naik”…Semua e-mail tersebut adalah mengarut.Anda semua kena tipu…..Minyak tetap naik jugak kan….Sebenarnya yang untung paling besar adalah sebahagian orang2 besar kat atas tu dan org2 yang bekerja dengan petronas…sebab bila reramai isi minyak petronas, makin besar lah untung petronas…bila makin besar untung…makin besar lah bonus yang orang2 petronas dapat…Tahun lepas sahaja bonus org2 petronas dapat antara 6-13 bulan bergantung pada perkhidmatan. ..Tapi yang petronas istihar ialah 2 bulan bonus sahaja…Bonus yang selebihnya diletakkan atas nama saguhati…. Dasyat betul diorg menipu rakyat.mengambil untung dari hasil perut bumi yang ALLAH bagi tanpa mengagaihkan sama rata kepada rakyat….Cerita ini bukan rekaan tetapi cerita ini aku perolehi sendiri dari abg ipar aku yg bekerja di KLCC. Dia yg menguruskan sendiri Jualan minyak Gred A kita keluar dan membeli Minyak Gred C untuk di pakai di malaysia…masa aku dengar dia bercerita menyirap jugak darah aku bila dia cakap “bonus aku tahun ni 9 bulan (masa tu tahun 2007)”dah la gaji dia rm 6+++…Siapa yang keja kerajaan tahun 2007 mana ada bonus….Pasal Peraduan Car Craze……yang menang tu semua org yg senang2 dan ada contribute dgn petronas…apa salahnya kalau petronas kurangkan harga minyak RM 0.20 keee tapi takde pertandingan Car Craze…Semua rakyat dapat rasa..ni tidak…dahla jual minyak gred C….Pas tu nak tarik ramai orang isi minyak petronas dengan peraduan mcm tu…aku bukan nak kondem petronas tetapi aku rasa terkilan ditipu buta2 dengan cara demikian.Selama ni aku isi minyak petronas nak support produk malaysia…tetapi setelah aku tahu aku terus betukar ke minyak Caltex @ Mobil/Esso dan skang ni sudah 7 bulan aku tak isi minyak petronas. dan aku dpat rasakan minyak tersebut lagi menjimatkan. ..Terpulang pada anda untuk mengisi minyak yg anda suka kerana duit tersebut adalah duit anda…

*dipetik dari artikel orang lain…


Tindakan

Information

7 responses

18 06 2008
bodoh

bodoh! malaysia negara pengeluar minyak ke berape? pegi blajo dulu la bodoh…!! tulis blog mende bodoh…

18 06 2008
bodoh

BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…v

18 06 2008
bodoh

BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…

18 06 2008
bodoh

BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…

18 06 2008
bodoh

HUJAH LANGSUNG TAK BERNAS! TAKDE FAKTA… COPYCAT ORANG… BLOG YG BODOH!

BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…
BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…
BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…
BODOH!!…BODOH!!…BODOH!!…

18 06 2008
hendrastar

artikel ni diambil dari orang lain…harap maklum…dah tulis pon kat situ…wat pe nak marah2…sendiri baca,sendiri wat kesimpulan…kalau rasa artikel tu bodoh,it’s up too you okey~

20 06 2008
anak malaysia

kalau xde angin…xkan pokok bergoyang. cubalah isi minyak di shell n petronas dlm jumlah n harga yg sama bnyk n pergi ke tmpt yg sama. terbukti minyak yg di isi d shell lebih tahan lama. knp mesti nak marah2…termakan cili ker atau mmg tergolong dlm kumpulan yg memprbodohkan rakyat malaysia.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: