Kenali Lelaki… :) -for woman only-

26 12 2008

6 situasi yg akan membuatkan lelaki nangis…

  • putus hubungan dengan kekasih
    hasil dari kajian mendapati lelaki yg terlalu menyayangi kekasih hatinya pasti akan menangis bila hubungan mereka terpisah. biasanya lelaki tidak bole menerima hakikat hubungan cinta mereka berakhir diengah jalan, dan tidak diakhiri dengan sebuah perkahwinan. mereka akan menangis dibelakang, gara2 malu…
  • bila jatuh sakit
    ade sstengah lelaki yg akan menangis bila jatuh sakit, lebih kronik lagi jika mereka tidak berupaya menjalankan tangungjawab sebagai ketua keluarga juga sebagai suamiakibat penyakit yg dihadapi.
  • kehilangan pasangan
    ini mungkin antara penyebab utama lelaki tidak bole terus berlagak macho bila pasangan meninggal dunia. bagi lelaki yg tidak dapat menerima hakikat, dukanya amat lama untuk disembuhi.
  • tertekan
    xkira bebanan kerja, masalah peribadi dan sbgnya..akhirnya air mata lelaki gugur juga. ada juga lelaki yg mengambil jalan singkat mengunjungi kelab malam bg melepaskan tekanan, namun ini bukan jalan penyelesaian yg terbaik.
  • bertengkar dengan pasangan
    even quantitynye sebanyak quantity air mate wanita yg mgalir, ade jugak lelaki yg xsanggup melihat pertelingkahan berterusan dalam rumah tangga. lebih memburukkn keadaan apabila si isteri meminta cerai atas perbalahan yg berlaku.
  • melihat anak-anak sakit
    sesetengah lelaki tidak dapat menahan perasaan apabila melihat anak2 sakit kronik dan tidak dapat disembuhkan lagi…
  • http://farm1.static.flickr.com/188/469259748_8e86a39568.jpg

    p/s – so ego cm ne pon laki ni…diorang akan nanes gak bile something happen dalam hidup depa…yg pompuan, jgn wat sampai si laki menangis dan laki pon sama okeh…

————————————————————————————————————————————

Khas untuk bacaan kaum Hawa

LELAKI memang dilahirkan secara fitrah pandai memikat. Ayat ‘power’, pandai memujuk dan merayu adalah antara ciri-ciri semula jadi yang ada pada lelaki. Malah, dalam dunia haiwan pun, ada ciri itu apabila si jantan bijak memikat si betina.

Disebabkan kelebihan itu, ramai wanita yang layu dan cair apabila berhadapan dengan lelaki sedemikian. Oleh itu, sedikit kajian telah dibuat untuk mengenali lelaki melalui tindakannya:

  • Jika lelaki mengirimkan SMS lebih daripada sekali setiap hari walaupun hanya untuk mengucapkan “apa khabar?” atau “sudah makan ke belum?”, tandanya dia ada perhatian kepada anda. Lelaki tidak akan melakukan perbuatan itu terlalu kerap jika tiada maksud lain.
  • Jika lelaki menelefon anda tanpa sebab dan hanya memberitahu: “sekadar mahu mendengar suara anda..”, tandanya dia suka anda tetapi malu untuk memulakan kerana lelaki tahu mereka harus memulakan langkah pertama.
  • Andai lelaki mendiamkan diri selepas pertengkaran panjang, maksudnya dia sudah letih dan ingin pertengkaran itu dihentikan kerana hakikatnya si lelaki tidak suka berperang mulut dalam tempoh lama.
  • Andai lelaki memegang tangan atau membelai rambut anda selepas pertengkaran, tandanya dia merasa bersalah kerana membuat anda marah. Lelaki paling lemah jika wanita menangis dan dia mudah mengalah. Jadi, sesekali gunakan senjata ‘air mata’ untuk menewaskan lelaki.
  • Jika lelaki bersandar di bahu anda dan meminta membelai rambutnya, tandanya anda adalah satu-satunya wanita yang dia cinta kerana lelaki paling lemah apabila wanita manja dan lemah lembut dengannya.

  • Jika lelaki memberitahu dia sanggup melakukan apa sahaja untuk anda, ada dua kemungkinan sama ada dia sukakan anda atau memang dasar playboy. Lelaki yang mempunyai cinta sejati ingin wanita itu tahu dia akan sentiasa berada di samping wanita yang disayangi tetapi lelaki hidung belang biasanya menyulam dengan kata-kata pujian yang kurang jelas.
  • Andai lelaki menangis di hadapan anda, tandanya dia amat sayangkan anda kerana dasar lelaki memang sukar menangis kerana air mata bagi lelaki ibarat permata. Jika menangis, memang dia cintakan anda.
  • Andai lelaki suka melanggar peraturan yang anda buat, tandanya dia tidak gemar dengan apa yang anda lakukan. Lelaki tahu apa yang salah dan benar tetapi hanya dia tidak suka diperintah bukan dilarang. Semakin dilarang, semakin dilanggarnya.
  • Jika lelaki cemburu, ada empat kemungkinan:- Dia sayang dan takut kehilangan anda- Dia mahu menguasai anda- Dia tidak mahu ada pesaingan- Dia mungkin mempunyai trauma dan tidak pernah menceritakan kepada anda.
  • Jika lelaki diam membisu, tandanya dia benar-benar marah kerana selagi dia bercakap, dia belum terlalu marah. Awas, jika lelaki tiba-tiba diam, lebih baik anda jangan terus berleter, buruk akibatnya.
  • Jika lelaki bercerita masa lampau yang buruk, tandanya dia memberitahu supaya anda tidak melakukan perkara yang sama.
  • Andai lelaki merenung mata anda tanpa berkelip, dia sebenarnya sedang mencari jawapan, apakah anda benar cinta dan sayangnya. Kebanyakan lelaki tidak merasa selamat dalam hubungannya, mungkin kerana trauma percintaan dahulu atau pengaruh persekitaran.

http://www.testriffic.com/resultfiles/887Holding_Hands.jpg

About these ads

Tindakan

Informasi

9 gerakbalas-gerakbalas

1 01 2009
gerektua

banyak yang btul tu….

1 01 2009
buzzybug

ooohhh… baru tau…

15 03 2009
ayu

apa maknanya jika lelaki hanya mengharapkan kita sahaja yang menelefon atau sms dia dahulu..tetapi jika kita tidak menelefon atau sms dia yang akan sms dan akan tanye kenapa kita diam sepanjang hari..adakah sayang dan sekadar untuk menguji atau malas nak amik tahu pasal kita.

12 04 2009
puteri salju

kenapa laki suke memuji? untuk ape? paling benci dengar laki suke memuji…

6 05 2009
siti aainaa sherina mohd azali

mcm mana nk redakn kemrhn org laki dan nak memujuk hati seorg lelaki???

9 08 2009
nur

ooo..cmtu lelaki..
tp lelaki pandai pura2 nangis..
pernah tertipu ngan air mata lelaki..
so,awas ek kaum wanita..
mm…

6 09 2010
achik

mcm mne kte nk thu yg llki 2 btol2 cntekan kte???????????Jjgn mdah prcye thdap llki…..klak mrne dri,.,.,.,.,

1 10 2011
Alice_Aemy

Lebih baik bercinta lps kahwin.. Halal jer..tkde yang haram..kan??

21 09 2010
YAYANG

nak dijadikan cerita mmg sume yg di coretkan dalam page nie..mmg penah berlaku dalam hidup aku..tp tak taulah sampai bila..tp saya percaya mmg lelaki ego n ssh nak nagis…

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: